This website uses Cookies. By using this website you accept the usage of cookies. Read more about our cookie policy

Ok

Nyheder

Ophør af 3-årige abonnementer

Microsoft har annonceret, at de ikke længere vil tilbyde 3-årige abonnementsplaner til 14% i opdateringsabonnement. Kunder, der allerede er på en 3-årig plan, forbliver på den, indtil den 3-årige periode udløber og overgår herefter til ’normal’ 1-årigt abonnement til 16%.

Her nedenfor er teksten fra Microsoft om stop for rabat på 3 års abonnementsaftaler:

 

Med virkning fra 1. september 2013 tilbyder Microsoft ikke længere rabat på treårige kundesupportplaner.  Rabatsatserne gælder i øjeblikket over hele verden med undtagelse af USA og Canada.  Denne politikændring betyder, at vilkårene for Microsofts kunder bliver ens, og den er et led i vores bestræbelser på at standardisere og tilbyde ens Microsoft Dynamics-tjenestetilbud verden over. 

Der er tale om følgende prisændringer:

Serviceplan

Aktuel pris

Pris pr. 1. september

Tilgængelighed

Treårig Business Ready Enhancement Plan

14 %

16 %

Globalt*

Treårig Business Ready Advantage Plan

16 %

18 %

Engelsktalende latinamerikanske lande

*Undtagen USA og Canada

Eksisterende kunder bevarer den nuværende rabat på deres treårige plan, indtil den udløber.  I forbindelse med fornyelse kan kunderne vælge mellem at forny enten en etårig eller treårig kontrakt til ovenstående gældende prispoint. 

Kunderne er velkomne til at forny deres eksisterende treårige rabatplan tidligere (før den 1. september) til rabatsatsen, da Microsoft giver kunderne mulighed for at forny 365 dage i forvejen enten via ratebetaling eller forudbetaling.  Fakturaen sendes med det samme i forbindelse med fornyelse.

Hvorfor stopper vi med rabat på treårige serviceplaner?
Denne politikændring skaber en konsekvent linje i hele vores kundebase og er med til at standardisere og tilpasse Dynamics-servicetilbud globalt. 

Hvad betyder det for kunderne?
Denne politikændring skaber en konsekvent linje i hele vores kundebase og er med til at standardisere og tilpasse Dynamics-servicetilbud globalt.  Selvom det betyder, at priserne stiger for vores kunder, så har Microsofts servicetilbud stadigvæk konkurrencedygtige priser.

Hvilke produkter er påvirket af ændringen?
Alle Microsoft Dynamics-produkter

Vil eksisterende kunder med en treårsplan beholde rabatsatsen, indtil deres aktuelle plan udløber?
Ja.

Vil der være undtagelser efter d. 1. september 2013?
Nej.

Vil der stadigvæk være treårsplaner?
Ja. Der vil stadigvæk være treårsplaner uden rabatsatser for partnere, som foretrækker at låse kundernes udvidelsesplan i en længere periode.

Kan eksisterende kunder forny før tiden for at få rabatsatsen?
Ja. Hvis en kunde fornyr før d. 1. september 2013, gælder rabatsatsen stadigvæk. Ved fornyelse bliver fakturaen sendt med det samme. Hvis du fornyr før din fornyelsesdato, starter den nye plan, når din gamle kontrakt udløber.

Scenario:
Eksisterende kundeplansdatoer:
15. april 2012 - 14. april 2015
1. juli 2013 fornyede du før tiden din kundes plan for yderligere 3 år til rabatsatsen.  Ordren faktureres 1. juli 2013. Bemærk! Betalingsbetingelserne følger de almindelige regnskabsregler.

Nye plandatoer:
15. april 2015 - 14. april 2018

Denne plan vil blive vist som en ventende plan og vil først blive en aktiv plan, når den aktuelle plan udløber (15. april 2015). 

*       Hvis kunden vælger afdragsbetalinger, faktureres det første år af den nye treårige plan

*       Hvis kunden vælger forudbetaling, faktureres alle tre år i planen på en gang

Treårs planer kan ikke annulleres i henhold til kontrakten, så husk at få dine kunders bekræftelse, inden ordren effektueres.

Hvis en kunde fornyr før tiden, vil BRRR så være mindre værd pga. en tidlig fornyelse?
Nej. BRRR afspejler værdien på den faktiske fornyelsesdato.